e-biletylotnicze.pl




easyJet ostrzega !

  • easyJet jest przekonany co do konieczności opieki nad pasażerami, ale ostrzega, że wadliwe prawodawstwo może zniszczyć sektor tanich linii lotniczych

    easyJet, wiodące europejskie tanie linie lotnicze, potwierdziły dziś swoją stałą gotowość świadczenia najwyższego poziomu usług dla pasażerów i są gotowe realizować zasady rekompensat określone w nowym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego.

    easyJet zgadza się z założeniami nowego prawa Unii Europejskiej - aby linie lotnicze były odpowiedzialne za komfort swoich pasażerów podczas zakłóceń ruchu lotniczego. Mimo to, easyJet uważa, że prawo, które jutro wejdzie w życie, zaszkodzi liniom lotniczym i ostatecznie nie spełni swoich założeń.

    W celu zapewnienia pasażerom jak najlepszej opieki podczas zakłóceń ruchu lotniczego easyJet realizuje obecnie więcej, niż to, do czego obliguje nowe rozporządzenie. Zdaniem easyJet nowe regulacje są wadliwe w trzech obszarach:

    - Rozporządzenie dotyczy wyłącznie linii lotniczych, co może być odebrane jako działanie naruszające unijną zasadę równorzędnego traktowania różnych środków transportu

    - Wysokość rekompensat nie powinna być ustalana odgórnie, lecz określana proporcjonalnie do ceny biletu. Aktualnie, średnia cena biletu easyJet w jedną stronę wynosi L42, zaś nowa regulacja przewiduje minimalne rekompensaty na poziomie L172.

    - Zamieszanie związane z nieprecyzyjnym słownictwem rozporządzenia może spowodować, że prawa pasażerów będą źle interpretowane. W obecnym brzmieniu rozporządzenie nie określa jasno, jaka odpowiedzialność spada na linie lotnicze. W związku z tym, każde opóźnienie lub odwołanie lotu będzie musiało być rozpatrywane indywidualnie.

    easyJet będzie nadal wzywać Komisję Europejską i inne unijne ośrodki władzy, aby natychmiast podjęły działania mające na celu szczegółową analizę postanowień rozporządzenia. easyJet zachęca Unię Europejską do współpracy z branżą lotniczą w celu wypracowania wspólnego, efektywnego rozwiązania kwestii, która jest obecnie prawdopodobnie najbardziej wadliwym elementem prawa europejskiego.