Od dnia 17 lutego 2005 roku obowiązują nowe Prawa Pasażerów Linii Lotniczych, wprowadzone przez Unię Europejską w celu zapewnienia pasażerom lotniczym odpowiedniej obsługi.
Linie lotnicze obsługujące dany lot są zobowiązane do przewozu pasażerów wraz z bagażem oraz przestrzegania praw pasażera.
Można dochodzić swoich praw w przypadku gdy :
- pasażerowi odmówiono przyjęcia na pokład ze względu na brak wolnych miejsc,
- lot został odwołany,
- opóźnienie lotu było większe niż dwie godziny,
- bagaż zgłoszony przez pasażera uległ uszkodzeniu, opóźnieniu lub zaginięciu,
- pasażer doznał obrażeń podczas lotu,
- wyjazdy zorganizowane - jeśli zamówiona przez pasażera usługa nie została w pełni wykonana.
Prawa pasażera odnoszą się do lotów regularnych i czarterowych, krajowych i międzynarodowych do wszystkich linii lotniczych, zarówno tanich, jak i oferujących pełną obsługę.
Dodatkowe informacje opublikowane przez Komisję Europejską, DG ds. Energii i Transportu można pobrać ze strony internetowej :