SkyEurope Airlines, pierwsza tania, nisko-kosztowa linia lotnicza w Europie Środkowej doda 4 nowe maszyny do swojej floty 13 samolotów operujących obecnie. Jednak dodatkowe loty nie będą odbywać się z Warszawy, jak było to wcześniej zaplanowane. W zamian za to SkyEurope podwoi ilość lotów z Krakowa, bazując dodatkowy samolot w tym mieście i otwierając nowe trasy, do Barcelony i Manchesteru, jednocześnie zwiększając częstotliwości lotów na większości istniejących tras.
Głównym powodem tych zmian jest różnica zdań, pomiędzy SkyEurope a warszawskim lotniskiem, dotycząca spraw operacyjnych i komercyjnych:
- Lotnisko warszawskie buduje obecnie nowy terminal i nie może zapewnić miejsc parkingowych umożliwiających nocowanie samolotu. W związku z tym przewidywane są poważne utrudnienia operacyjne w sezonie letnim ;
- Lotnisko warszawskie zamierza podnieść opłaty pasażerskie, o 23% aby opłacić budowę nowego terminala, którego nie będą korzystać przewoźnicy nisko-kosztowi. [ propozycja nie została zaakceptowana przez ULC];
- Lotnisko warszawskie nie potwierdziło wymaganych przez SkyEurope slotów umożliwiających prowadzenie operacji z tańszego terminala Etiuda;
- Lotnisko warszawskie wprowadza poważne kary finansowe za samoloty lądujące po godzinie 22:00, czasu lokalnego.
SkyEurope poinformowało lotnisko warszawskie podczas ostatniego spotkania z liniami lotniczymi I przedstawicielami IATA, że rozwój linii nisko-kosztowych z Warszawy powinien wynikać z obustronnych korzyści płynących ze współpracy pomiędzy przewoźnikami a lotniskiem. SkyEurope nie może zwiększać swojego udziału we wpływach lotniska poprzez inwestowanie w nowe trasy, jeżeli lotnisko nie jest w stanie zapewnić przewidywalnego środowiska biznesowego.
SkyEurope będzie zatem prowadzić następujące połączenia z Polski w sezonie letnim:
Destynacje z Krakowa:
- Amsterdam
- Barcelona [Nowe!]
- Londyn Stansted
- Manchester [Nowe!]
- Mediolan Bergamo
- Paryż Orly
- Rzym Fiumicino
Pasażerowie, którzy wykupili połączenia, które nie będą obsługiwane w sezonie letnim będą mieli możliwość wyboru pomiędzy pełnym zwrotem kosztów, zmianą na inne trasy obsługiwane przez SkyEurope a w niektórych przypadkach alternatywnym transportem. SkyEurope poinformuje swoich pasażerów o zmianach w odpowiednim terminie, zgodnie z nowym rozporządzeniem - EC Regulation 261/2004.
SkyEurope pozostaje zaangażowane w dalszy rozwój operacji z bazy w Warszawie, jednak uzależnione jest to wyjaśnienia sytuacji związanej z obsługa tanich przewoźników operujących z terminalu Etiuda w Warszawie.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy SkyEurope przetransportowało 1.1 miliona pasażerów z czego 226 tysięcy z i do Polski, osiągając średni load factor 73%. W sezonie letnim 2005, operować będzie na 41 rozkładowych trasach, do 22 destynacji w 14 krajach, dodając 10 nowych tras do siatki połączeń. SkyEurope wykona 14 943 loty, co stanowi możliwość przewiezienia 1 664 544 pasażerów. Program na sezon letni 2005 przedstawia wzrost o 85% w porównaniu do tego samego okresu w 2004.
SkyEurope z sukcesem rozpoczęło czwarty rok operacji i prowadzi działalność z baz w Wiedniu-Bratysławie, Budapeszcie, Krakowie i Warszawie. Firma finansowana jest przez konsorcjum inwestorów finansowych wliczając Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Bank ABN-Amro, Europejski Fundusz Inwestycyjny oraz Bank Austria Creditanstalt.
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.