Germanwings organizuje w Berlin-Schönefeld swój trzeci port macierzysty.
Kolonia/Berlin - Germanwings staje sie Berlinczykiem. Tania linia zorganizuje w Berlin-Schönefeld swój trzeci po Kolonii/Bonn i Sztutgarcie port macierzysty, w którym poczatkowo beda stacjonowac dwa samoloty.
Razem z dotychczasowymi polaczeniami laczacymi stolice Niemiec z dwoma pozostalymi lotniskami, Berlin bedzie obslugiwany przez cztery samoloty Germanwings. "Zaczynamy w Berlinie niemal z takiego samego pulapu co w Kolonii/Bonn przed dwoma i pól roku" - powiedzial dziennikarzom dr Joachim Klein, prezes zarzadu Germanwings w Berlinie na rozpoczeciu targów turystycznych ITB. Tania linia rozszerza dzialalnosc w Berlinie od 5 czerwca 2005 r.
Oprócz dotychczasowych lotów do Kolonii/Bonn i Sztutgartu nowa oferta linii lotniczej oznaczonej kodem 4U, obejmuje rejsy do Ankary, Düsseldorfu, Stambulu, Moskwy, Monachium, Splitu, Sztokholmu i Zagrzebia.
Silnym argumentem przemawiajacym za wejsciem do Berlina byl dla Germanwings niezwykle udany 2004 r. Linia zaczela juz odnotowywac zyski mimo, ze od pierwszego lotu uplynely zaledwie dwa lata. W ubieglym roku Germanwings przewiózl 3,5 mln pasazerów (wzrost o 44% w porównaniu z 2003 r.); obroty zwiekszyly sie ze 150 do 247 mln EUR (wzrost o 65%). Srednie roczne oblozenie przekraczajace 82% oznacza, ze tania oferta zostala z entuzjazmem przyjeta przez pasazerów.
Germanwings bedzie kontynuowac szybki rozwój równiez w tym roku: Wraz z wyborem Berlina jako nowego hubu flota zwiekszy sie z 15 do 20 samolotów. Dr Joachim Klein: "W 2004 r. udowodnilismy, ze mozemy byc rentownym przedsiewzieciem". Tania linia oczekuje w roku biezacym od 5,5 do 6 mln pasazerów. Pozwoli to podniesc poziom oblozenia rejsów z 82 do 84% i przyniesc obroty powyzej 350 mln EUR.
Piec nowych samolotów powinno poskutkowac zwiekszeniem zatrudnienia z okolo 460 na koniec 2004 r. do 600-650 osób. Germanwings bedzie tym samym nalezal do najszybciej rosnacych przedsiebiorstw w Niemczech.
Dzieki trzeciemu lotnisku wylotowemu Germanwings bedzie teraz pokrywal swoim zasiegiem takze pólnocno-wschodnia czesc Niemiec. Dr Joachim Klein: "Startujac z Berlina, zmieniamy skale dzialalnosci z regionalnej na ogólnokrajowa. Efekt synergii przyniesie nam wiele korzysci: uczynimy z Germanwings marke znana w calych Niemczech. Lokalizacja w Berlinie ma ponadto znaczenie symboliczne. Oprócz Kolonii/Bonn i Sztutgartu bedziemy sie mogli rozwijac takze w stolicy i tworzyc w Berlinie nowe miejsca pracy".
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.