Austrian Airlines ostateczne zakończył prowadzenie usług na samolotach typu MD-80. Następcy, tego typu samolotów, takie jak: Jets Airbus A319 i Boeing 737-800 rozpoczynają swe podniebne loty w usługach dla klientów austriackich linii lotniczych.
Jako linia lotnicza o wyjątkowej jakości świadczonych usług, Austrian Airlines często odgrywała znaczącą rolę w rozwoju technologii maszyn lotniczych. W późnych latach 70-tych Austrian Airlines, razem ze Swissair, stała się pierwszą linią lotniczą na świecie zamawiającą samoloty średniej wielkości znane wówczas jako DC-9 Super 80. W 1978 r. Austrian Airlines oraz Swissair jednocześnie jako pierwsze korporacje zakupiły samoloty MD-80 i rozpoczęły loty w październiku 1980 r. Ostatni MD-83 został wyłączony z użycia 22 czerwca 2005 r. W ciągu 25 lat Grupa Austrian Airlines używała ogólnie 20 maszyn w wersjach MD-81, MD-82, MD-83 i Md-87. W międzyczasie najnowsze maszyny były wprowadzane na lotach rejsowych i czarterowych na krótkich i średnich dystansach: Airbus A320, z sześcioma A321, ośmioma A320 i pięcioma A319 oraz Boeing 737 - nowa generacja z pięcioma maszynami Boeing 737-800, dwoma 737-700 i jednym 737-600.
"Rozwój ekspansji Austrian Airlines na krótkich i średnich dystansach w latach 80 i 90-tych w znacznym stopniu zależał od wprowadzenia do użycia różnych wersji samolotów MD-80. Od ponad ćwierćwiecza, od kiedy rodzina samolotów MD-80 zaczęła współpracę z austriackimi liniami lotniczymi, ten typ samolotu wykonał około 900,000 godzin i odbył ok. 575,000 lotów. MD-80 przewiozły ponad 35 milionów pasażerów oraz 280 ton ładunku bez jakichkolwiek kolizji." - mówi Vagn Soerensen, Dyrektor Generalny Grupy Austrian Airlines. "Przy pomocy MD-80 Austrian Airlines zasłynęła z kilku spektakularnych akcji lotniczych, np. pierwsze na świecie w pełni automatyczne lądowanie przy ekstremalnie ciężkich warunkach i słabej widoczności (CAT III b) oraz lot dookoła świata. Wycofanie naszych MD-80 przebiegło bardzo łagodnie. Po sprzedaży maszyny zasiliły bazy operatorów w wielu krajach, łącznie z USA i Południowa Afryką. W celu zastąpienia MD-80 zakupiliśmy kilka tygodni temu pięć samolotów typu B737-800, dzisiaj dołączy ich piąty Airbus A319. Stanowi to dla nas znaczący krok w ujednolicaniu naszej floty" - dodaje Vagn Soerensen.
Flota Austrian Airlines obejmuje obecnie 100 samolotów. Austriackie linie lotnicze posiadają sieć połączeń do ponad 130 różnych destynacji w 66 krajach na każdym kontynencie. Ze średnim wiekiem poniżej 7 lat. Austrian Airlines ma jedną z najmłodszych flot na świecie.
Pierwszy MD-80 został przejęty 3 października 1980 r. i zaczął łatać 26 tego samego miesiąca. Samolot tego typu obsługiwał zarówno loty czarterowe, jak i rejsowe w całej Europie, latając aż do półwyspu arabskiego na wschodzie i wschodniej Afryki na południu. Organizowane przez Austriackie Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych Airborne Cruises wyprawy lotnicze dookoła świata doprowadziły do lotów aż do południowej Afryki i Indii, przecinając zachodnią Afrykę, Północną i Południową Amerykę, Pacyfik, Azję i z powrotem do Austrii.
Na dłuższych lotach, MD-80 posiadał w wyposażeniu urządzenia nawigacyjne Omega oraz system kontaktu na falach krótkich. Także i w tej kwestii Austrian Airlines przełamywało bariery technologiczne: podczas gdy MD-81 oraz MD-82 posiadały oryginalnie 135 siedzeń, począwszy od 1985 r. pierwszy MD-83 wjechał na pasy startowe z 144 siedzeniami.
Do 1987 r. ogólna liczba pięciu MD_87, z 107 siedzeniami, wszedł do serwisu. Firma rozpoczęła sprzedaż i zastępowanie MD-80 w 1997 roku. Ostatnie dwa samoloty MD-83 zostały wycofane 30 czerwca 2005 r.
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.