e-biletylotnicze.pl




Stały rozwój konkurencyjności Grupy Austrian Airlines

  • Bilans osiągnięć jasno pokazuje stały wzrost konkurencyjności Grupy Austrian Airlines. Liczba pasażerów austriackich linii lotniczych od 2002 r. wzrosła o około milion pasażerów. Do sieci połączeń zostało dodanych 20 nowych kierunków, w tym 5 międzykontynentalnych. Grupa Austrian Airlines stała się także rynkowym liderem na polu usług Centralnej i Wschodniej Europy.

    Kontynuowane od pierwszego kwartału 2005 r. wysiłki mające na celu podniesienie konkurencyjności i pozycji rynkowej wskazały, że stale prowadzona strategia specjalizacji usług w Centralnej i Wschodniej Europie, Środkowym i Dalekim Wschodzie oraz Australii sprawdza się. Wskazane pozytywnie rozwijające się dziedziny oraz redukcje kosztów prowadzą do stałej optymalizacji wskaźników produkcji oraz warunków, które mogą być kontrolowane przez Austrian Airlines w celu odzyskania utraconej w 2005 r. pozycji i możliwie najlepszego startu w 2006 roku.

    Obszary wzrostu wskaźników

    1. Kontynuowanie strategii specjalizacji na dynamicznie wzrastających rynkach Centralnej i Wschodniej Europy, Dalekiego Wschodu i Australii, oraz wzmocnienie sojuszu i partnerskiej współpracy.
    2. Dalsze dochody i optymalizacja wskaźnika obłożenia miejsc w samolotach wzmacniana przez wprowadzenie systemu kontroli zmian ruchu oraz ogólnoświatowa sprzedaż i strategia marketingowa.
    3. Precyzyjna orientacja na założeniach produkcji w odniesieniu do sezonowych zmian zapotrzebowania.
    4. Stały wzrost w wynikach poziomu cen dla klientów biznesowych wynikający z wprowadzenia nowego rodzaju miejsc w klasie biznes oraz udostępnienia Internetu na pokładzie samolotów na trasach dalekiego zasięgu. Poszerzenie obszaru funkcjonowania klasy biznes w samolotach obsługujących trasy dalekiego zasięgu, a także rozbudowa strefy odpraw (check-in) klasy biznes i poczekalni w porcie lotniczym w Wiedniu.
    5. Wzrastający poziom zadowolenia ze strony klientów oraz równoczesne uproszczenie procesów (przykładowo: rozwój sprzedaży on-line oraz Etix i dalsze polepszenia narzędzi rezerwacji biletów oraz funkcjonalności sfery wirtualnej poprzez wprowadzenie nowej funkcji odprawy sieci internetowej). Daleko sięgająca zintegrowana sprzedaż oraz planowanie lotów rejsowych i wypoczynkowych w sektorze połączeń na dalekie odległości.

    Koszty redukcji wskaźników

    Dalsze redukcje kosztów sprzedaży i dystrybucji (przykładowo: od lutego 2006 roku w Austrii planowane jest wprowadzenie zerowej prowizji). Redukcje kosztów reklamacji poprzez dalsze wzmocnienie niezawodności lotów i punktualności.
    Obcięcie kosztów utrzymania z uwagi na ujednolicenie floty - zarówno tej istniejącej, jak i planowanej - zrównanie kosztów treningu pilotów z uwagi na przyśpieszenie uruchomienia połączonego Austrian Airlines i Lauda Air centrum operacji lotów.


    Wzrost produktywności załogi

    Lepsza elastyczność źródeł pozyskiwania pracowników zgodnie z sezonowym zapotrzebowaniem na rynku. Restryktywna polityka inwestycyjna, sztywne koszty zarządzania oraz dalsza optymalizacja zakupów.
    "Notowana od maja br. znacząca poprawa trendu w ruchu lotniczym pokazała, że zintensyfikowane wysiłki, które podejmowaliśmy od wiosny zaczynają przynosić efekty. Nadal odrabiamy swoją pracę domową i szybko podnosimy się aby sprostać nowym wyzwaniom. Oprócz naprawy, której dokonujemy wewnątrz grupy potrzebujemy obecnie współpracy z innymi organizacjami odpowiedzialnymi za funkcjonowanie portu przesiadkowego w Wiedniu, tak aby zapewnić konkurencyjność tej lokalizacji w długim okresie. Z naszego punktu widzenia Austria jako lokalizacja pod względem biznesowym, a w szczególności siatki połączeń, jakości, pojemności oraz poziomu konkurencyjności lotniska w Wiedniu są decydującymi kryteriami." - powiedział Vagn Soerensen, Dyrektor wykonawczy w Grupie Austrian Airlines.

    Wyciąg z bilansu osiągnięć

    Liczba pasażerów Austrian Airlines od 2002 r. wzrosła o około milion pasażerów. Do sieci połączeń zostało dodanych 20 nowych kierunków, w tym 5 międzykontynentalnych. Grupa Austrian Airlines stała się także rynkowym liderem na polu usług Centralnej i Wschodniej Europy. W tym dynamicznie rozwijającym się regionie obsługuje ponad 500 lotów tygodniowo do 41 miejsc. Austrian jest obecnie czwartym co do wielkości przewoźnikiem z Europy do Azji i Australii oraz trzeci, w regionie środkowego wschodu i obszaru Lewant. W tym samym czasie Austrian Airlines zdołało obniżyć swoje koszty jednostkowe o 15%, co dało oszczędności ponad 400 milionów Euro i zredukowało zobowiązania o ponad 800 milionów Euro. Wartość sieci Austrian w odniesieniu gospodarczym Austrii jest obecnie oceniana na ok. 3.5 biliona Euro i tworzy bezpośrednio i pośrednio 50 000 miejsc pracy w obszarach wokół lotnisk, w szczególności lotniska wiedeńskiego.