Rada Nadzorcza LOT zaakceptowała wybór Boeinga 787
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły proces ewaluacji wymiany floty długodystansowej. Jest to istotny element strategii, którą LOT obecnie realizuje. Dzięki możliwości oferowania lepszego produktu polski przewoźnik będzie chciał umocnić swoją pozycję w przewozach transatlantyckich oraz sukcesywnie powracać na rynek azjatycki.
W sierpniu 2004 roku powołano zespół ekspertów, który analizował oferty obu producentów: Airbusa i Boeinga. Opracowano specjalny model, dający odpowiednie instrumentarium do porównania dwóch scenariuszy wymiany floty. Scenariusze były zbudowane w oparciu o samoloty Boeing 787 oraz Airbus 330, a później Airbus 350.
7 września br. Rada Nadzorcza Polskich Linii Lotniczych LOT, po rozpatrzeniu wniosku Zarządu spółki, podjęła uchwałę, w której wyraziła zgodę na zawarcie umowy kupna siedmiu samolotów Boeing 787. Nowe samoloty mają zastąpić obecnie używane Boeingi 767. Zasilą flotęLOT-u, poczynając od drugiej połowy 2008 roku.
Umowa przewiduje również opcję na zakup dwóch maszyn oraz tzw. prawa zakupu dotyczące kolejnych pięciu samolotów. Mogą one zostać zrealizowane pomiędzy latami 2011 a 2019.
Do nowych samolotów LOT zakupi silniki Rolls-Royce Trent 1000. Jest to najnowszy produkt europejskiego producenta, pozwalający się m.in. na znaczne oszczędności paliwa.
Po dokonaniu wszechstronnej analizy biznesowej LOT dokonał wyboru samolotu, mając na uwadze swoją obecną pozycję oraz perspektywy rozwoju.
Zespół ds. ewaluacji wymiany floty, na niektórych etapach swojej pracy, był wspomagany przez niezależnego konsultanta Sabre Airline Solution, a ostateczne wyniki zostały poddane weryfikacji przez niezależnego audytora Ernst&Young. Obie firmy należą do światowej czołówki w swoich dziedzinach.
Boeing 787 oraz Airbus 350 to bardzo nowoczesne samoloty, a rozwiązania w nich zastosowane stanowią istotny przełom w myśli technicznej lotnictwa cywilnego. Propozycje obu producentów spotkały się z bardzo wysoką oceną - zarówno zespołu ekspertów, jak i Zarządu PLL LOT.
Przyjęte rozwiązanie zostało uznane jednomyślnie przez członków Rady Nadzorczej za najkorzystniejsze z punktu widzenia interesów spółki.
Obecnie w Locie trwają prace nad procesem wyłonienia przyszłego dostawcy samolotów średniodystansowych.
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.