Pierwszy dzień notowań SkyEurope w Wiedniu i w Warszawie.
W dniu dzisiejszym odbyło się pierwsze notowanie akcji SkyEurope Holding AG, spółka-matka wiodącej, nisko-kosztowej, taniej linii lotniczej w Europie Środkowej i Wschodniej, na giełdach w Warszawie i w Wiedniu.
Cena emisyjna za akcję wyniosła 6 Euro. Do notowań wprowadzono 20 milionów akcji, w tym 10 milionów akcji nowej emisji. . Oferta obejmowała 10 milionów nowych akcji, 1,8 miliona istniejących akcji, jak również 1,18 miliona akcji w ramach opcji dodatkowego przydziału, umożliwiając Spółce osiągnięcie 120 milionów Euro kapitalizacji rynkowej według ceny oferty. Wartość samej oferty wyniosła 78 milionów Euro, z czego 60 milionów Euro nowego kapitału dla Spółki.
Dokapitalizowanie spółki pozwoli jej na dalszą ekspansję, wzmocnienie jej obecnej pozycji oraz rozbudowanie sieci połączeń.
Wchodząc na giełdę SkyEurope Holding AG, firma zarejestrowana w Wiedniu, będąca właścicielem SkyEurope Airlines, wiodącej taniej, nisko-kosztowej linii lotniczej w Europie Środkowej i Wschodniej, odnotowała dzisiaj historyczne wydarzenie: SkyEurope jest pierwszą słowacką spółką notowaną na giełdzie Wiedniu, której akcje będą równocześnie notowane na giełdzie w Warszawie.
Akcje notowane będą w oznaczeniu "SKY". Dyrektywa UE, która weszła w życie 1 lipca 2005 umożliwia dzięki tzw paszportowaniu równoległe wprowadzenie do obrotu akcji zarówno w Austrii i Polsce.
Rozpoczynając dzisiejsze notowania SkyEurope stał się piątym przewoźnikiem nisko-kosztowym będącym spółką giełdową w Europie, oraz pierwszym w Europie Środkowej i Wschodniej.
Christian Mandl, założyciel i CEO SkyEurope, postrzega zakończony z sukcesem bookbuilding z ceną za akcję na poziomie 6 Euro jako optymalny punkt rozpoczęcia przyszłej ekspansji, ale również pozytywny sygnał z rynków kapitałowych: "zwłaszcza w kontekście zakończonych z sukcesem rozmów z 89 inwestorami instytucjonalnymi z 9 krajów europejskich, - z których ponad połowa zakupiła akcje - co pokazuje, iż nasza strategia to właściwa droga rozwoju.
W trwającej do teraz, początkowej fazie rozwoju, dzięki 27 milionom Euro kapitału pochodzącego z funduszy private equity, udało nam się stworzyć nie tylko cztery bazy w Polsce, na Węgrzech i Słowacji, lecz również przewieźć 2,4 miliona pasażerów i operować flotą 15 maszyn. Po Ofercie Publicznej firma ma dostępny ponad dwa razy większy kapitał w wysokości 60 milionów Euro, co pozwoli na dalszy rozwój firmy i poszerzenie w szybkim tempie sieci połączeń w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zamówienie do 32 nowych maszyn nowej generacji Boeing 737-700 NG, które dołączą do naszej floty już w 2006 roku stanowi ważny krok w celu osiągnięcia przez naszą firmę masy krytycznej."
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.