Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowały szereg zmian w rozkładzie lotów, które zostaną wprowadzone w ciągu sezonu.
Swoim pasażerom LOT zaoferuje 607 rejsów międzynarodowych tygodniowo, z czego aż 36 do USA oraz 284 rejsy krajowe. Pomimo realizowanego w firmie programu oszczędnościowego LOT inwestuje w rozwój siatki połączeń oraz wprowadza nowe rejsy do już obsługiwanych portów. Do obsługi połączeń transatlantyckich LOT wynajął siódmego Boeinga 767 a na trasach europejskich w ciągu lata pojawią się 4 nowe 82-miejscowe Embraery 175. LOT inwestuje również w unowocześnienie klasy biznes na rejsach transatlantyckich.
« połączenia dalekiego zasięgu
W sezonie lato pasażerowie podróżujący do USA będą mieli do dyspozycji łącznie 36 połączeń tygodniowo, z czego z Warszawy 16 rejsów do Nowego Jorku (lotniska Newark i JFK) oraz 11 lotów do Chicago. Z Krakowa LOT zaoferuje 3 loty tygodniowo do Nowego Jorku oraz 6 rejsów do Chicago.
Do obsługi rejsów do USA i Kanady LOT wynajął dodatkowy siódmy samolot typu Boeing 767. W ramach Star Alliance LOT współpracuje intensywnie z liniami United i Air Canada wspólnie oferując loty do 28 miast w USA (z przesiadką w Chicago i Nowym Jorku) oraz do 12 miast w Kanadzie.
LOT postanowił znacznie zainwestować w podniesienie jakości klasy biznes na rejsach transatlantyckich - ważnym elementem tego procesu będzie wymiana foteli w klasie biznes w samolotach Boeing 767-300. W najbliższym czasie w maszynach LOT-u zamontowane zostaną najnowocześniejsze, ergonomiczne fotele amerykańskiej firmy Weber, wyposażone w precyzyjny elektroniczny mechanizm sterujący zagłówkiem, oparciem, poduszkami i siedziskiem, indywidualne oświetlenie oraz 2 stoliki i przydatne uchwyty na napoje oraz gniazdko elektryczne dla pasażerów posiadających laptopy i inne przenośne urządzenia elektroniczne.
LOT zainwestował również w podniesienie jakości oferty rozrywkowej – każdy z pasażerów otrzyma na pokładzie przenośny odtwarzacz multimedialny z szeroką ofertą audio/video. Zmieni się także wystrój kabiny, wzornictwo koców i poduszek. W sezonie lato 2006 wprowadzone będzie też wiosenno-letnie menu a potrawy serwowane będą na nowej zastawie. To w pewnym sensie zapowiedź zmiany standardu, która nastąpi pod koniec 2008 roku, kiedy LOT wprowadzi do eksploatacji samoloty nowej generacji Boeing 787 Dreamliner.
« LOT-em po Europie
Na trasach europejskich LOT uzupełnia swoją ofertę na już istniejących połączeniach. Na połączeniach do Europy Zachodniej i na Bliski Wschód LOT proponuje pasażerom 354 rejsy tygodniowo. Mocną stroną LOT-u jest również rozbudowana siatka połączeń do krajów Europy Środkowo-Wschodniej; w sezonie lato 2006 przewoźnik ma w swojej ofercie 120 rejsów tygodniowo. Więcej lotów będzie m.in. do Helsinek, Aten, Barcelony, Istambułu, Kijowa, Moskwy i Bukaresztu.
W 2006 roku do floty LOT dołączą kolejne 4 samoloty – będą to Embraery 175, które zabierać będą na pokład 82 pasażerów. Nowością jest, że fotele w klasie biznes wyposażone będą w zasilanie do laptopów, co szczególnie docenią osoby podróżujące po Europie służbowo.
W sezonie letnim zawieszone zostaje połączenie do Zagrzebia.
« wspomagamy rozwój regionów
Choć podstawą siatki połączeń PLL LOT jest hub w Warszawie, to linia nie zaniedbuje dynamicznie rozwijającego się rynku połączeń regionalnych. LOT przygotował aż 99 bezpośrednich połączeń międzynarodowych tygodniowo:
z Gdańska do Monachium, Hamburga i Frankfurtu
z Krakowa do Nowego Jorku, Chicago, Wiednia, Paryża, Frankfurtu i TelAwiwu
z Poznania i Wrocławia do Frankfurtu i Monachium
LOT rozwija również połączenia krajowe. Dzięki wprowadzeniu małych samolotów Jetstream 32 na niektóre trasy, jest w stanie zaoferować w sezonie lato 2006 aż 20 proc. więcej regularnych lotów do Warszawy z 10 miast:
z Krakowa 48 rejsów tygodniowo
z Rzeszowa 19 rejsów
z Katowic 21 rejsów
z Poznania 32 rejsów
z Gdańska 55 rejsów
z Wrocławia 43 rejsy
ze Szczecina 26 rejsów
z Bydgoszczy 19 rejsów
z Zielonej Góry 12 rejsów
z Łodzi 9 rejsów.
Z myślą o pasażerach podróżujących po Polsce, LOT wprowadzi latem nowe atrakcyjne stawki na przeloty krajowe. Już od 58 zł* polecieć będzie można w jedną stronę, niezależnie od tego jak wcześnie kupi się bilet. Tak więc podróż z np. Krakowa do Gdańska z przesiadką w Warszawie polecieć można płacąc za bilet już 116 zł.*
* cena nie zawiara opłat lotniskowych i podatków
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.