e-biletylotnicze.pl




Pasażerowie easyJet pomagają walczyć z białaczką

  • easyJet, wiodąca europejska tania linia lotnicza, rozpoczął największą w swoich dziejach podniebną kwestę. Przez całe lato personel pokładowy easyJet będzie przyjmował datki na rzecz The Anthony Nolan Trust, europejskiej organizacji wspierającej walkę z białaczką.

    Dzięki zeszłorocznej zbiórce, pasażerowie easyJet przekazali tej organizacji ponad 200 tysięcy funtów. Tego lata akcją objęte są wszystkie loty easyJet, więc będą mogli przyłączyć się do niej pasażerowie z całej Europy. Pieniądze z tegorocznej kwesty The Anthony Nolan Trust chciałaby przeznaczyć na zatrudnienie 5 tysięcy osób potrzebnych do pracy w bankach szpiku kostnego w całej Europie. Dzięki temu można będzie uratować życie wielu chorych na białaczkę.

    Inauguracja kwesty odbyła się na lotnisku Londyn Luton. Wzięli w niej udział: Andy Harrison, Dyrektor Generalny easyJet, przedstawiciele personelu pokładowego easyJet oraz Michelle Lane z The Anthony Nolan Trust.

    W trakcie tego spotkania Andy Harrison powiedział:

    „Jesteśmy prawdziwie europejską linią lotniczą, a The Anthony Nolan Trust pomaga ratować życie ludziom w każdym kraju, do którego latamy. Bardzo nas cieszy możliwość wspierania tej organizacji. Wierzę, że tegoroczna zbiórka przyniesie rekordową sumę, a wielu spośród naszych pasażerów zgłosi się do banku szpiku kostnego”.

    30-letni Sian Willbourne z St. Alban jest jednym z wielu pacjentów, o których życie walczy The Anthony Nolan Trust. W zeszłym roku lekarze zdiagnozowali u niego przewlekłą białaczkę szpikową. Sian podczas spotkania powiedział: „Moją jedyną szansą na przeżycie jest przeszczep szpiku kostnego. Wielu ludzi ma to szczęście, że udaje im się znaleźć dawcę w rodzinie. W moim przypadku to się niestety nie udało. Jestem jedną z 7 tysięcy osób na świecie, mających nadzieję, że odpowiedni dawca wkrótce zarejestruje się w banku szpiku”.

    Anthony Nolan został „Europejskim Partnerem Dobroczynnym” easyJet po tym, jak pracownicy linii z całego kontynentu opowiedzieli się za zaangażowaniem easyJet w działalność charytatywną. Letnia kwesta jest tylko jedną z wielu form wspierania tej organizacji w ratowaniu życia. Dzięki uwieńczonej sukcesem, internetowej kampanii pozyskiwania środków „Click-and-Give”, partnerstwo easyJet przyniosło jej ponad 50 000 funtów. Ponadto punkty, w których można zarejestrować się jako potencjalny dawca szpiku, znajdują się biurach i bazach easyJet. Wielu spośród pracowników linii już zgłosiło chęć zostania dawcą.

    „Jesteśmy bardzo wdzięczni personelowi i pasażerom easyJet. Rachunek jest prosty - im więcej dawców szpiku pozyskamy, tym więcej ludzi pomożemy uratować”. – powiedział Michelle Lane, Menadżer do Spraw Pozyskiwania Funduszy The Anthony Nolan Trust.