e-biletylotnicze.pl




50 LAT AUSTRIAN – PÓŁ WIEKU SUKCESÓW W LOTNICTWIE

  • 31 marca 2008 r. linie lotnicze Austrian obchodziły półwiecze istnienia

    Blisko 90 lat temu, 1 kwietnia 1918 r., swoją działalność rozpoczęły pierwsze na świecie regularne linie lotnicze przewożące pocztę. Obsługiwały trasę z Wiednia do Kijowa z międzylądowaniami w Krakowie i Lwowie. Pięć lat później, 14 maja 1923 r., na niebie pojawił się ÖLAG (Österreichische Luftverkehrs A.G.) będący poprzednikiem linii Austrian Airlines. Już w latach 30. spółka miała się stać jednym z wiodących przewoźników europejskich.
    Odzyskanie przez Austrię panowania nad przestrzenią powietrzną kraju po podpisaniu Traktatu o Państwie w 1955 r. umożliwiło założenie dwóch niezależnych linii lotniczych: Air Austria oraz Austrian Airways. Jednak żadnej z nowo założonych spółek nie było dane uruchomić regularnych lotów. Dopiero 4 kwietnia 1957 r. spółki połączyły się w jedne linie lotnicze: Austrian Airlines. 31 marca 1958 r., maszyna Vickers Viscount 779 (numer lotu OS 201) wystartowała z Wiednia do Londynu. Tak oto rozpoczęła się historia komercyjnych lotów rozkładowych pod znakiem Austrian Airlines.
    Wkrótce po dziewiczym locie z Wiednia do Londynu – podczas pierwszego roku działalności – Austrian otwarły kolejne połączenia rozkładowe: z Frankfurtem, Zurichem, Stuttgartem, Paryżem, Rzymem i Warszawą. Dzisiaj Grupa Austrian Airlines pozwala swoim pasażerom na dotarcie do 130 portów lotniczych na całym świecie. Spółka, która w 1958 r. przewiozła 25.567 pasażerów i 186 ton ładunku, w 2007 r. zarejestrowała na swoich pokładach 10,8 miliona pasażerów i 150.335 ton ładunków.

    Prezes Grupy Austrian Airlines Alfred Ötsch tak skomentował rocznicę: „50 lat Austrian Airlines oznacza 50 lat sukcesów w austriackim lotnictwie cywilnym. Od naszego pierwszego lotu do Londynu w dniu 31 marca 1958 r., pozwoliliśmy się spotkać wielu milionom ludzi ze wszystkich państw świata. Jesteśmy naturalnym ambasadorem Austrii i stanowimy jej potężna reklamę. Austrian Airlines pracowały i nadal bardzo ciężko pracują, by wytworzyć znakomitą reputację wysokiej jakości przewoźnika na wszystkich kontynentach świata. W ten właśnie sposób nasze linie niosą na cały świat wartości typowe dla Austrii i Austriaków, przede wszystkim gościnność i urok. Dzięki sukcesom naszej strategii Focus East – koncentracji na wschodzie, bezkompromisowemu podejściu do jakości oraz wielkiemu oddaniu załogi, czerwono-biało-czerwone stateczniki Austrian prowadzą nas ku niczym niezmąconej bezpiecznej i niezależnej przyszłości.”

    Sukcesy strategii Focus East
    Od rozpoczęcia swojej działalności w 1958 r. linie Austrian Airlines zawsze silnie koncentrowały się na zapewnianiu łączności z krajami formacji znanej dawniej pod nazwą „Bloku Wschodniego”. Warszawa była pierwszym portem Europy Wschodniej, który linie Austrian wpisały w sieć swoich połączeń już w 1958 r., tj. pierwszym roku swojego działania. Już rok później, w 1959 r., do Warszawy dołączyły Moskwa, Bukareszt, Belgrad i Sofia. Skutkiem tego, w kolejnych dziesięcioleciach Wiedeń w naturalny sposób stawał się coraz ważniejszym ośrodkiem zapewniającym transport powietrzny między Wschodem a Zachodem. Dzisiaj Austrian Airlines – lider rynku Europy Środkowej i Wschodniej – oferuje połączenia z 48 portami całego regionu. Otwierając nowe trasy, jak np. do Baia Mare w Rumunii, Niżnego Nowogrodu i Soczi – miasta będącego gospodarzem Olimpiady Zimowej w 2014 r., Austrian nieustannie potwierdza swoją pionierską rolę na wschodzie oraz eksperta od tego rejonu. Strategia Focus East oznacza też, że spółka poświęca więcej uwagi krajom szeroko rozumianego Bliskiego Wschodu. Austrian wciąż intensyfikuje zakres usług oferowanych na tym szybko rosnącym rynku. W najbliższych latach wkład tego regionu w sukces ekonomiczny Austrian Airlines będzie jeszcze większy niż do tej pory.

    „Zależy nam“ od 50 lat
    Przez minione 50 lat Austrian Airlines bardzo poważnie realizował swoje motto bycia „przyjaznymi liniami lotniczymi”. Takie czynniki jak punktualność lotów, najwyższa jakość usług, uwaga poświęcana pasażerom w powietrzu oraz opieka nad nimi na ziemi, najwyższej jakości usługi kulinarne firmy DO&CO na pokładach klas biznes i ekonomicznej oraz personel nieustannie starający się wykazać, że „we care – nam zależy” – to wszystko czynniki, dzięki którym latanie z Austrian staje się wyjątkowo przyjemnym doznaniem. Austrian zawsze pracował nad ciągłym doskonaleniem swoich usług w ramach koncepcji Austrian Premium Service – najwyższej klasy usługi Austrian. Ostatnio podejście to ujawniło się np. w decyzji instalowania (od września 2008 r.) dwudziestu czterech w pełni rozkładanych foteli w przedziałach klasy biznes kilku maszyn typu Airbus A320.

    Najnowocześniejsze maszyny – największy komfort
    Od początku swojej historii, Austrian Airlines wykorzystuje najnowsze dostępne maszyny. W 1960 r. miejsce pierwszych dzierżawionych samolotów Vickers Viscount 779 zajęły wlasne maszyny Vickers Viscount 837. Już w 1963 r., z nabyciem pierwszej maszyny Caravelle, spółka weszła w erę odrzutowców. Podczas pięciu dziesięcioleci, które minęły od założenia spółki, Austrian Airlines kilkukrotnie jako pierwsze na świecie zamawiały nowe typy maszyn, wywierając w ten sposób wielki wpływ na trendy w przemyśle lotniczym. Wśród przykładów warto tu wymienić korzystanie przez spółkę z maszyn DC-9-50, MD-80 oraz MD-87. Ponadto Grupa Austrian była wśród pierwszych przewoźników światowych zamawiających modele Airbusów i Fokkerów. Dzisiaj Grupa operuje wciąż rosnącą i modernizowaną flotą, na którą składa się blisko 100 maszyn.

    Departament Techniczny Austrian – bezpieczeństwo i niezawodność są najwyższym priorytetem
    Od 34 lat Grupa Austrian Airlines wykorzystuje 25.000 m² przestrzeni w trzech hangarach swojego Departamentu Technicznego w Porcie Lotniczym w Wiedniu do zapewnienia wszystkim swoim maszynom najwyższej klasy obsługi technicznej i utrzymania. Zatrudniając blisko 1100 pracowników, Departament ten zapewnia szeroką gamę usług wychodzącą daleko poza utrzymanie własnych maszyn. Na porządku dziennym są regularne kontrole, praca w warsztatach spółki i nieustanna opieka nad flotą. Dziś słynny Departament Techniczny Austrian zapewnia utrzymanie na światowym poziomie nie tylko własnym maszynom: dzięki współpracy z Lufthansa Technik, wykonuje się tu coraz więcej prac związanych z utrzymaniem i remontami dla stron trzecich, co jeszcze bardziej podnosi rentowność spółki. Dzięki temu Departament Techniczny Austrian wnosi znaczny przyczynek w umocnienie i podniesienie miejsca Wiednia na mapie lokalizacji kluczowych dla przemysłu lotniczego.
    Grupa Austrian Airlines Group podąża drogą do sukcesu, a jej 8000 pracowników z dumą spotkały się 31 marca 2008 r., by obchodzić 50-lecie firmy.