e-biletylotnicze.pl




Wyzwania dla LOT-u w 2008 roku

  • Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT przedstawił założenia celów, które mają być zrealizowane jeszcze w 2008 roku. Aktywność biznesowa zakłada zwiększenie efektywności działalności handlowej, uatrakcyjnienie oferty i poprawę niezawodności operacyjnej, co wiąże się z planami LOT odnośnie wejścia na giełdę.

    „Kluczowym elementem naszej działalności jest wielopłaszczyznowy wzrost jakości usług dla naszych Klientów, realizowany przez rozwijanie wachlarza produktów. Ważnym punktem jest dla nas maksymalne wykorzystanie pozycji w Star Alliance, a tym samym wzrost znaczenia portu warszawskiego na świecie” – powiedział Dariusz Nowak, prezes zarządu PLL LOT.

    Główne założenia PLL LOT na rok 2008:
    Dialog ze związkami zawodowymi - wypracowanie realnego ekonomicznie porozumienia w sprawie nowego Układu Zbiorowego Pracy;
    Centralwings – rozwój połączeń czarterowych i czarter mix oraz oferowanie połączeń w segmencie point-to-point;
    Atrakcyjność oferty – unowocześnienie zarządzania przychodami, rozwój sprzedaży internetowej i uatrakcyjnienie programu lojalnościowego dla Klientów;
    Star Alliance – stworzenie w Warszawie portu tranzytowego i wzrost bezpośrednich połączeń ze wszystkich lotnisk regionalnych, dzięki obecności w aliansie lotniczym. Rozwój lotniska tranzytowego w Warszawie we współpracy z PPL Okęcie;
    Efektywność operacyjna – poprawa efektywności poprzez rozwój systemu zarządzania relacjami z Klientami;

    „Jestem pewien, że systematycznie wdrażane przez PLL LOT zmiany i innowacje znajdują odzwierciedlenie w liczbie pasażerów wybierających naszą linię jako swojego preferowanego przewoźnika. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku odnotowaliśmy widoczny wzrost liczby pasażerów przewiezionych rejsami do i z Polski” – dodaje Dariusz Nowak.

    Grupa PLL LOT ma świadomość stojących przed nią wyzwań, intensywnie pracuje nad nowym biznesplanem i poprawą zdolności operacyjnej, co jest warunkiem niezbędnym do prowadzenia przygotowań harmonogramu związanego z planowanym debiutem giełdowym.