W kwietniu i maju Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM będą podążały tropem ducha Afryki. Tegoroczny festiwal kuchni i wina nazywa się bowiem Africa Experience. KLM zaangażuje się także w projekt ochrony przyrody w Kenii.
Tradycyjnie najważniejszym punktem festiwalu są posiłki podawane w trakcie lotu, lecz tym razem Africa Experience jest przedsięwzięciem zakrojonym na szerszą skalę niż poprzednie edycje. Akcenty afrykańskie znajdą się także na stanowiskach odprawy lotniska Schiphol i w poczekalniach KLM. „Na temat wybraliśmy Afrykę, ponieważ kontynent ten ogromnie inspiruje. Przykładem może być niezwykłe zróżnicowanie kulturowe, mnóstwo odmiennych kuchni, a także znakomite wina, z których słynie Republika Południowej Afryki,” wyjaśnia Bart Vos, wiceprezes wykonawczy KLM Inflight Services. „Poza tym Afryka jest w sieci KLM ważnym rynkiem.”
Afrykański szef kuchni i południowoafrykańskie wina
Posiłki, które KLM będzie serwować podczas lotów interkontynentalnych z Amsterdamu, przygotowane zostały przez afrykańskiego szefa kuchni Dumiego Ndlovu z andBEYOND, prestiżowej sieci luksusowych domów wakacyjnych w całej Afryce. Podróżujący zarówno klasą World Business jak i Economy będą mogli posmakować kreacji południowoafrykańskiego mistrza. Również pasażerowie wylatujący z Johannesburga, Kapsztadu i Nairobi poczują ducha Afryki. Podawane w trakcie festiwalu Africa Experience wina pochodzą bowiem z winnicy Nederburg nieopodal Kapsztadu, położonej w jednym z najsłynniejszych regionów winiarskich Afryki Południowej.
Destination Nature
W ramach festiwalu African Experience KLM szczególną wagę przykłada do projektu w Kenii, którego ważnym elementem jest zachowanie środowiska naturalnego. Poprzez program Destination Nature, mający na wspieranie projektów sprzyjających zachowaniu różnorodności fauny, flory i ekosystemów na całym świecie, KLM zostanie bowiem sponsorem rezerwatu Kiunga Marine w Kenii. Ten położony w najbardziej na północ wysuniętym zakątku kenijskiego wybrzeża park narodowy poważnie ucierpiał wskutek okresowego ogrzewania się oceanu (El Niño) w roku 1998. Organizacja World Wildlife Fund (WWF) połączyła siły z miejscową ludnością w celu zapewnienia, że obszar ten zostanie zachowany dla przyszłych pokoleń. Destination Nature oferuje pomoc finansową i zapewnia rozgłos medialny tego typu projektom ochrony środowiska naturalnego. Program ten odzwierciedla także dążenie KLM, aby mieć pozytywny wkład w ochronę naszej planety.
Serwis w celu prawidłowego działania używa cookies. Warunki przechowywania lub dostępu do cookies możesz określić w swojej przeglądarce.